Dorostlo vaše miminko do věku 6. měsíců? Pak nastal ten správný čas pro zavádění prvních nemléčných příkrmů, neboť pouze mateřské mléko již nebude vašemu dítěti stačit. U nekojených dětí je možné tyto příkrmy podávat již od ukončeného 4. měsíce.

Spousta potravin, které jíme, je živá. Nejlepším příkladem je jogurt, ale živou kulturu najdeme také v mléku, zmrzlině, džusu, obilovinách, dětských výživách, ale také v pizze. Tyto živé potraviny obsahují probiotika, známé jako „přátelské“ bakterie.

Mnozí lidé si stále myslí, že nejdůležitějšími jídly dne jsou snídaně, obědy a večeře. Pravdou však je, že nezastupitelné místo v každodenním jídelníčku nejen dospělého člověka, ale především dítěte, jsou dopolední a odpolední svačiny. Své o tom ví i 1 390 respondentů – rodičů, kteří se zapojili do průzkumu realizovaného společností Max Sport, která se specializuje na vývoj, výrobu a prodej kvalitních doplňků výživy určených pro širokou sportující veřejnost. Jak říká jednatel firmy Martin Poledna: „Jsme rádi, že 95 % rodičů pravidelně chystá svým dětem svačinu. Pomocí jim bude i naše nová tyčinka Fit Kid, zdravá alternativa pro svačiny či výlety.“ Respondenti odpovídali na otázky související s přípravou a výběrem svačiny pro jejich děti.  

Kojení

Jak mít při péči o novorozence dostatek energie a současně nadměrně nepřibývat na váze? Jak uspokojit maminčiny chutě a přitom zajistit spokojené bříško miminka? Tyto myšlenky se honí v hlavě většině maminek. Obecně neexistují žádné „zakázané“ potraviny, ale opatrnosti není nazbyt u níže uvedených.

Pravidelný jídelní režim, rozložený ideálně do 5-6 denních porcí, sehrává ve výživě dětí stěžejní úlohu. Svačiny mají proto z tohoto pohledu nezastupitelnou úlohu. Pomáhají předcházet vzniku nadváhy a obezity a významně přispívají k plnění všech denních doporučených dávek.

Když se procházíte s nákupním košíkem mezi regály, prohlížíte obaly a bezmyšlenkovitě skládáte jednotlivé potraviny do košíku, málokdy vás přepadne myšlenka, že cosi v regálu dříve bylo, ale teď to tam schází. Všichni jsme si postupně zvykli na nový sortiment cukrovinek. Co byste řekli tomu, že existuje místo, kde si můžete svou ,,starou" oblíbenou cukrovinku znova koupit?

Nakupování

Dnes se zaměříme na téma, které je zejména v poslední době často probíráno ve všech médiích – potraviny. Ať už z Polska či odjinud, levné potraviny jsou nyní opředeny spoustou mýtů a spousta z nás má strach – když koupím levnější, bude to stále zdravé? Když ušetřím, neokradu sám sebe? Jak nakoupit, uvařit, dobře se najíst a přesto ušetřit  se podíváme v dnešním článku.

K tomu, abyste dítěti připravila jídlo splňující výživová doporučení určena jeho věku, nemusíte nutit manžela do nesolené dušené mrkve, ani nemusíte strávit celý den přípravou několika různých jídel.

Jídlo a děti

V dnešní době stále slýcháme o problému spojeného s poruchou příjmu potravy u dětí. Zkusíme Vám přiblížit svět „jídla a dětí“ v několika málo radách a zejména nastínit některé chyby, kterých se rodiče dopouštějí.

Nejen sportem je člověk zdráv (a někdy dokonce trvalým invalidou), ale i slunce a strava bohatá na vitamín D dělá divy. Možná vás až překvapí, za čím vším tento zázračný vitamín stojí.